FAQ Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over je bestelling, het bestelproces of de verzending? Hieronder beantwoorden we een aantal veelgestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via info@evolclothing.nl.

Hoe gaat bestellen in zijn werk?

Kies in de webshop de items van jouw keuze en voeg die toe aan je winkelmandje. Ga vervolgens via je winkelmandje door naar het bestelproces. Vul hier je gegevens in en selecteer de betaalmethode. Na bevestiging word je doorgestuurd naar het betaalscherm. Zodra je de betaling hebt gedaan, is je bestelling rond en ontvang je van ons een bevestigingsmail.

Geen e-mail ontvangen? Mail dan naar info@evolclothing.nl. Dan gaan wij hier voor je achteraan.

Kan ik nog iets veranderen aan mijn bestelling?

Zolang je nog in het bestelproces zit, kun je je bestelling veranderen. Na de betaling is het helaas niet meer mogelijk om je bestelling te veranderen. Wij zijn dan namelijk druk bezig je bestelling klaar voor verzending te maken. Wel kun je natuurlijk een nieuwe bestelling plaatsen als je een item vergeten bent toe te voegen aan je winkelmandje.

Waar kan ik de status van mijn bestelling zien?

Na het plaatsen van je bestelling ontvang je van ons een bevestigingsmail. Zodra je bestelling is verstuurd, sturen we je ook een track & trace-code per e-mail. Daarmee kun je zien waar je bestelling op dit moment is en wanneer je hem kunt verwachten.

Komt een item dat uitverkocht is opnieuw op voorraad?

Ja, de items uit onze webshop worden steeds opnieuw aangevuld. Is je maat uitverkocht? Dan is de kans groot dat het item binnenkort opnieuw leverbaar is in jouw maat. Houd de webshop dus goed in de gaten. Wil je meer weten over de beschikbaarheid van een item? Mail dan naar info@evolclothing.nl.

Wat zijn de betaalopties?

Je kunt je bestelling betalen met verschillende betaalmethodes. In onze webshop heb je de keuze tussen American Express, Apple Pay, Bancontact, Google Pay, iDEAL, Maestro, Mastercard, Shop Pay en Visa. Tijdens het bestelproces kun je de betaalmethode van jouw keuze selecteren.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Binnen Nederland is verzending voor bestellingen vanaf € 75,- altijd gratis. Woon je in het buitenland? Dan krijg je de verzendkosten te zien tijdens het bestelproces in je winkelwagen. Als je buiten de EU woont, dan komen er mogelijk invoerrechten bij je bestelling. Die zijn altijd voor jouw rekening.

Hoe zit het met verzending naar het buitenland?

We kunnen je bestelling ook naar andere landen, zowel binnen als buiten de EU, sturen. De verzendkosten voor bestellingen naar het buitenland krijg je in je winkelwagen te zien. Het kan zijn dat je invoerrechten voor je bestelling moet betalen als je buiten de EU woont.

Binnen hoeveel dagen kan ik mijn bestelling verwachten?

Voor alle bestellingen geldt: vóór 15.00 uur besteld, dezelfde dag nog verstuurd. Na verzending kun je via de track & trace-code die je per e-mail ontvangt je bestelling volgen. Zo weet je wanneer je je pakket kunt verwachten.

Hoe kan ik een of meerdere items retourneren?

Wil je een item retourneren? Dan kan dat binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Mail hiervoor naar retour@evolclothing.nl en vermeld daarbij je bestelnummer en het item dat je wilt retourneren. Wij zullen je dan per e-mail de stappen voor het retourneren uitleggen. De kosten voor het retoursturen zijn altijd voor rekening van de klant.

Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?

We accepteren alleen retourneringen van kleding die nog in de originele verpakking zit. Kleding mag niet gedragen of gewassen zijn en moet in de originele staat zijn. Verder hanteren we de wettelijke retourtermijn van 14 dagen (geteld vanaf het moment dat je je bestelling hebt ontvangen).

Hoe zit het met de terugbetaling voor een retour?

Bij het terugsturen van een item heb je drie opties om uit te kiezen:

  1. Je kunt het teruggestuurde item omruilen voor hetzelfde item in een andere maat.
  2. Je kunt het bedrag voor het teruggestuurde item ontvangen in de vorm van shoptegoed in de webshop.
  3. Je kunt je geld terug ontvangen voor het item. Na ontvangst en goedkeuring van het product storten wij het bedrag binnen 7 dagen terug op de rekening waarmee je je bestelling hebt betaald.
Kan ik een item ook omruilen?

Ja, je kunt een item terugsturen en omruilen voor hetzelfde item in een andere maat. Wil je een ander item uitzoeken? Dan kun je in ruil voor je retournering een shoptegoed vragen. Daarmee kun je het andere item bestellen. De verzendkosten voor terugsturen zijn altijd voor eigen rekening.

Geef altijd je wensen voor het omruilen van een item door via retour@evolclothing.nl.